Søg i denne blog

søndag den 15. juli 2012

Johannes Larsen museum

Kunstmuseum I kerteminde. 

Jan og jeg var på kroferie med mine gamle forældre. Og min søde mor lokkede os på Johannes Larsen museeum. Især Jan og min far var svære at lokke, men de kom da med ind og Jan så såmænd hele udstillingen, dog i et noget andet tempo end mor og jeg. Efter kaffen i lysthuset tog Jan  min lidt knotne far under vingerne og kørte til Kerteminde havn, mens mor og jeg så udstillingen færdig.´



 Hold da op at kunne male sådan, herunder havet der bare ligner helt utroligt. Så flot.



Her grønlændere der har være på fuglejagt, lyset fra Grønland er fanget her, bilder jeg mig ind - jeg har aldrig været på Grønland, men jeg er sikker på, at der er sådan et lys. Så betagende billede.




Og dette, - en flok svaner, der letter over fjorden. Det hænger højt oppe på væggen i fuld lys, ualmindelig flot, man kan næsten ikke få øjnene væk fra billedet. En super produktiv mand denne Johannes Larsen.



Det er så IKKE Johannes Larsen, jeg husker ikke kunsteren , men en pile-elsker som jeg, blev vildt inspireret.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar