Søg i denne blog

lørdag den 24. marts 2012

Påskelam

Det er hvert forår meget spændende, hvornår vi får påskelam. Det er det første jeg gør om morgenen i marts måned er at skynde mig ud for at se, om vi har fået lam.
Vi fik i efteråret tre store får gotlandske får af naboen, og her midt i marts fik det ene får et yver så stort, at jeg var bange for, om noget var galt. Hun kunne dårligt gå, for det enorme spændte yver, der fristende stak en patvorte ud til hver side fra hendes bagben.
Men en eftermiddag kom de, - to vidunderlige skønne lam. Et gimmerlam og et vædderlam.


Jeg er samtidig ved at sortere ulden fra sidste år, men henblik på at sende det til et spinderi på Fyn. Jeg glæder mig til at få garn af egne får.
Vi har gotlandske får og så en race der skulle være det mindste får, det er en race fra Frankrig. De er meget små, fordelen er så at vædderen ikke kan blive den helt store belastning.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar